REGLEMENT VAN DE ONLINE WINKEL
§1 Definitie van de Verkoper.
1. De eigenaar van de Winkel [verder de Verkoper] is:
E-mail: powiadomienia@itimport.pl
§2 Algemene Voorwaarden
1. Sklep internetowy [dalej Sklep] prowadzi sprzedaż za pośrednictwem Internetu na podstawie niniejszego Regulaminu [dalej Regulamin].
2. De klant [verder de Klant] kan zijn:
een meerderjarige natuurlijke persoon met volledige rechtsbevoegdheid woonachtig in Polen of op het grondgebied van de Europese Unie,
een meerderjarige natuurlijke persoon die een bedrijf voert met zetel in Polen of op het grondgebied van de Europese Unie,
een rechtspersoon of organisatorische eenheid zonder rechtspersoonlijkheid waaraan de wet rechtsbevoegdheid verleent, gevestigd in Polen of op het grondgebied van de Europese Unie, bevoegd om beslissingen te nemen en verplichtingen aan te gaan namens de entiteit
een minderjarige persoon handelend met toestemming van een ouder of wettelijke voogd
3. De consument [hierna de Consument] op grond van art. 221 van het Burgerlijk Wetboek is een natuurlijke persoon die met de Winkel een rechtshandeling verricht niet direct gerelateerd aan zijn commerciële of professionele activiteit.
4. De ondernemer [verder de Ondernemer] is een natuurlijke persoon die een bedrijfsactiviteit uitoefent ingeschreven aan het Handelsregister (KvK) die een rechtshandeling (het sluiten van een koop-/verkoopovereenkomst) verricht direct gerelateerd aan zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit, wanneer uit de inhoud van de overeenkomst blijkt dat deze geen professioneel karakter heeft voor de Ondernemer. Het professionele karakter komt voort uit het onderwerp van de bedrijfsactiviteit, in het bijzonder uit de SBI-codes., wanneer uit de inhoud van de overeenkomst blijkt dat deze voor de Ondernemer geen beroepsmatig karakter heeft. Het beroepsmatige karakter volgt uit het voorwerp van de uitgeoefende bedrijfsactiviteit, in het bijzonder de NACE-codes (Nomenclatuur van de economische activiteiten).
5. Het product [verder het Product] is een roerend goed beschikbaar in de Winkel, onderwerp van de koop-verkoopovereenkomst tussen de Winkel en de Klant.
6. Het reglement is een integraal onderdeel van de verkoopovereenkomst gesloten met de Klant. De in de Winkel vermelde prijzen zijn bruto prijzen (inclusief BTW).
§3 Bestellingen
1. Bestellingen kunnen worden geplaatst via interactieve formulieren beschikbaar op de webpagina’s van de Winkel (winkelmandje van de klant).
2. Een voorwaarde voor het uitvoeren van de bestelling is het verstrekken van gegevens die de verificatie van de klant en de ontvanger van de goederen mogelijk maken.De winkel bevestigt de ontvangst van de bestelling door een bericht te sturen dat het onderwerp van de bestelling beschrijft naar het e-mailadres dat is opgegeven bij het plaatsen van de bestelling.In het geval dat de klant onvolledige, onjuiste of tegenstrijdige informatie verstrekt bij het plaatsen van de bestelling, zal de winkel contact opnemen met de klant om de fouten te corrigeren.Door een bestelling te plaatsen, doet de klant een aanbod om een koopovereenkomst te sluiten voor de bestelde goederen.
3. De informatie zichtbaar op de website van de winkel bij het gekochte goed op het moment van bestellen, is bindend voor de partijen.
4. Na het plaatsen van de bestelling volgt een verificatie. Vervolgens stuurt de winkel naar het door de klant opgegeven e-mailadres informatie over de acceptatie van de bestelling voor uitvoering en de volgende stappen.
5. De informatie over de acceptatie van de bestelling voor uitvoering is een verklaring van de Verkoper over de acceptatie van het aanbod vermeld in §3 lid 2 en bij ontvangst ervan door de klant, wordt een koopovereenkomst gesloten.
6.De koopovereenkomst gesloten tussen de Klant en de Winkel is tijdelijk en duurt voor de periode van de orderuitvoering. De plaats van uitvoering van de dienst gerelateerd aan de aankoop van Goederen is het door de Klant aangegeven leveringsadres.
§4 Betalingen
1. De klant heeft de keuze uit de volgende betaalmethoden:
betaling via overschrijving naar de aangegeven bankrekening,
elektronische betaling via DotPay sp. z o.o.,
betaling bij levering.
2. De verzendkosten worden bepaald in de samenvatting van de bestelling.
3. Een voorwaarde voor de levering van goederen is betaling voor de goederen en de verzending.
4. De klant is verplicht om de verschuldigde betalingen onder het gesloten contract te voldoen, ongeacht de gekozen betaal- of leveringsmethode.
5. Als de klant niet binnen 7 dagen na het sluiten van de overeenkomst betaalt, zal de winkel de klant uitnodigen om de goederen te ontvangen en te betalen, waarbij een termijn wordt gesteld voor het nakomen van de verplichting.
6. De levertijd van de bestelling wordt berekend vanaf het moment dat de betaling voor de bestelling is bijgeschreven op de bankrekening van de winkel.
7. De levertijd voor bestellingen die bij levering worden betaald, wordt berekend vanaf de werkdag na de bevestiging van de bestelling door de winkel.
§5
Verzending van goederen
De bestelde goederen worden door de winkel verzonden via koeriersbedrijven.
Op grond van art. 545 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek, in geval van verzending van goederen naar de bestemming via een vervoerder, is de Klant verplicht de zending te inspecteren op het tijdstip en op de wijze die gebruikelijk is bij dergelijke zendingen; indien hij constateert dat er tijdens het transport verlies of schade aan de Goederen is opgetreden, is hij verplicht alle noodzakelijke handelingen te verrichten om de verantwoordelijkheid van de vervoerder vast te stellen.
§6
Klachten op basis van garantie
1.De winkel is verantwoordelijk jegens de Consument/Ondernemer voor de overeenstemming van de Goederen met de overeenkomst, geregeld door de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten, voor een periode van 24 maanden.
- W przypadku braku zgodności Towaru z umową, Konsument/Przedsiębiorca powinien zgłosić wadę wraz z opisem niezgodności pod adres podany w paragrafie 1.
De Goederen zijn in overeenstemming met de overeenkomst als zij in het bijzonder in overeenstemming zijn met:
beschrijving, soort, hoeveelheid, kwaliteit, volledigheid en functionaliteit, en in het geval van Goederen met digitale elementen ook compatibiliteit, interoperabiliteit en beschikbaarheid van updates;
geschiktheid voor een specifiek doel waarvoor de Consument/Ondernemer ze nodig heeft, waarover de Consument/Ondernemer de winkel uiterlijk op het moment van het sluiten van de overeenkomst heeft geïnformeerd en die de winkel heeft geaccepteerd.
Bovendien, om als conform de overeenkomst te worden beschouwd, moet het Product:
geschikt zijn voor de doeleinden waarvoor Producten van dit type gewoonlijk worden gebruikt, rekening houdend met de van toepassing zijnde wettelijke voorschriften, technische normen of goede praktijken;
is aanwezig in dergelijke hoeveelheid en heeft dergelijke kenmerken, inclusief duurzaamheid en veiligheid, en in het geval van Producten met digitale elementen ook functionaliteit en compatibiliteit, die typisch zijn voor Producten van dit type en die de Consument/Ondernemer redelijkerwijs mag verwachten, rekening houdend met het karakter van het Product en de publieke garantie gegeven door de Winkel, zijn wettelijke voorgangers of personen die namens hen handelen, met name in reclame of op het etiket, tenzij de Winkel aantoont dat:
hij niet op de hoogte was van de gegeven publieke garantie en redelijkerwijs daarvan niet op de hoogte kon zijn,
voordat de overeenkomst werd gesloten, de publieke garantie werd gecorrigeerd, met behoud van de voorwaarden en vorm waarin de publieke garantie werd gegeven of op een vergelijkbare manier,
de publieke garantie had geen invloed op de beslissing van de Consument/Ondernemer om de overeenkomst aan te gaan;
• is
wat de Consument/Ondernemer redelijkerwijs mag verwachten;
geleverd met accessoires en instructies, waarvan de levering
•van dezelfde kwaliteit is als het monster of model dat de Winkel aan de Consument/Ondernemer heeft verstrekt voor het sluiten van de overeenkomst en overeenkomt met de beschrijving van dat monster of model.
5. De Winkel is niet aansprakelijk voor het gebrek aan overeenstemming van het product met de overeenkomst in de hierboven genoemde omvang, indien de Consument/Ondernemer duidelijk is geïnformeerd dat een specifieke eigenschap van het product afwijkt van de conformiteitseisen zoals hierboven gespecificeerd en uiterlijk op het moment van het sluiten van de overeenkomst uitdrukkelijk en afzonderlijk het ontbreken van deze specifieke eigenschap heeft geaccepteerd.
6. De Consument/Ondernemer kan bij het niet in overeenstemming zijn van het Product met de overeenkomst van de Winkel eisen:
• de vervanging van het Product door een nieuw;
• de reparatie van het Product.
7. De Winkel kan vervanging doen wanneer de Consument/Ondernemer reparatie vraagt, of reparatie doen wanneer de Consument/Ondernemer vervanging vraagt, indien het in overeenstemming brengen van het Product met de overeenkomst op de door de Consument/Ondernemer gekozen wijze onmogelijk is of onevenredig hoge kosten voor de Winkel zou meebrengen. Als onmogelijkheid of excessieve kosten van toepassing zijn op zowel reparatie als vervanging, kan de Winkel weigeren het Product in overeenstemming met de overeenkomst te brengen.
8. De Winkel voert de reparatie of vervanging uit binnen een redelijke termijn nadat deze door de Consument/Ondernemer op de hoogte is gesteld van de niet-overeenstemming met de overeenkomst, en zonder onredelijke ongemakken voor de Consument/Ondernemer, rekening houdend met de specificiteit van het Product en het doel van de aankoop.
9. De kosten van reparatie of vervanging zijn voor rekening van de Winkel.
10. Indien het product niet in overeenstemming is met de overeenkomst, kan de Consument/Ondernemer verklaren:
dat:
• •
• • • • •
voor een prijsvermindering; het ontbinden van de overeenkomst,
de Winkel weigerde het Product in overeenstemming met de overeenkomst te brengen in overeenstemming met artikel 43d lid 2 van de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten; de Winkel bracht het Product niet in overeenstemming met de overeenkomst in overeenstemming met artikel 43d leden 4-6 van de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten; de niet-overeenstemming van het Product met de overeenkomst blijft bestaan, ondanks dat de Winkel heeft geprobeerd het Product in overeenstemming met de overeenkomst te brengen; de niet-overeenstemming van het Product met de overeenkomst is zo significant dat het een onmiddellijke prijsvermindering of ontbinding van de overeenkomst rechtvaardigt; uit de verklaring van de Winkel of de omstandigheden blijkt duidelijk dat hij het Product niet binnen een redelijke termijn of zonder onredelijke ongemakken voor de Consument/Ondernemer in overeenstemming met de overeenkomst zal brengen.
de prijs moet in zodanige verhouding tot de contractprijs blijven, waarin
11. Obniżona
de waarde van het Product dat niet in overeenstemming is met de overeenkomst blijft ten opzichte van de waarde van het Product dat wel in overeenstemming is met de overeenkomst.
12. De Winkel betaalt de Consument/Ondernemer onmiddellijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring over de prijsverlaging, de bedragen terug die verschuldigd zijn als gevolg van het gebruikmaken van het recht op prijsvermindering.
13. De Consument/Ondernemer kan de overeenkomst niet ontbinden als de niet-overeenstemming van het Product met de overeenkomst onbeduidend is.
14. Het recht van de Consument/Ondernemer om de overeenkomst te ontbinden is beperkt tot Producten die niet in overeenstemming zijn met de overeenkomst. Als de niet-overeenstemming van het Product met de overeenkomst alleen betrekking heeft op sommige Producten die op grond van de overeenkomst zijn geleverd, en er is een basis voor ontbinding van de overeenkomst op grond van artikel 43e van de wet van 30 mei 2014 betreffende consumentenrechten, kan de Consument/Ondernemer de overeenkomst alleen ontbinden met betrekking tot die Producten, en ook met betrekking tot andere Producten die samen met de niet-conforme Producten zijn gekocht, als redelijkerwijs niet van de Consument/Ondernemer kan worden verwacht dat hij alleen de producten die in overeenstemming zijn met de overeenkomst behoudt.
15. In geval van ontbinding van de overeenkomst retourneert de Consument/Ondernemer onmiddellijk het Product op eigen kosten. De Winkel restitueert de prijs onmiddellijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontvangst van het Product of het bewijs van terugzending.
16. Het model van het klachtenformulier is bijlage nr. 2 bij het Reglement.
17. In geval van een geschil kan elke Consument gebruikmaken van het Europese ODR-platform (Online Dispute Resolution) beschikbaar op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
18. De Winkel stemt niet in en verbindt zich er niet toe deel te nemen aan een procedure voor buitengerechtelijke geschillenbeslechting die voortvloeit uit een klacht, tenzij een dergelijke verplichting voortvloeit uit dwingend recht.
19. Alle klachten met betrekking tot het gebruik van de door de Winkel verleende diensten dienen te worden verzonden naar de adressen vermeld in §1 van dit Reglement.
§7
Klachten op basis van garantie
De bepalingen van deze paragraaf zijn alleen van toepassing op klanten die geen consumenten/ondernemers zijn
Op basis van artikel 558 van het Burgerlijk Wetboek is de aansprakelijkheid van de winkel onder garantie uitgesloten.
Klachten moeten worden gericht aan het in paragraaf 1 gespecificeerde e-mailadres met de volgende gegevens: voornaam, achternaam, naam, adres, datum van het contract, onderwerp van het contract, datum van ontdekking van het defect, type defect, claim, bevestiging van het bestaan van het defect op het moment van levering van de goederen, contactgegevens (e-mail), en eventuele foto’s en andere informatie die van invloed kan zijn op het klachtenproces.
De winkel reageert op de ingediende klacht binnen 14 kalenderdagen. §8
Recht om de overeenkomst te ontbinden
1. Op basis van de consumentenwet van 30 mei 2014 heeft de consument/ondernemer het recht om zonder opgave van redenen van de overeenkomst af te zien.
2. Het ontbinden van de overeenkomst is effectief als de consument/ondernemer binnen 14 dagen na levering van de goederen een verklaring van ontbinding indient. Om de termijn te behouden, volstaat het om de verklaring voor het verstrijken ervan in te dienen. De vorm van de verklaring kan vrij zijn, bijv.
een verklaring kan worden ingediend op een formulier, dat als bijlage bij de consumentenwet van 30 mei 2014 is gevoegd (vormend bijlage nr 1 bij de regelgeving),
per e-mail naar het adres vermeld in paragraaf 1 van deze regelgeving,
per e-mail naar het adres vermeld in paragraaf 1 van deze regelgeving, schriftelijk naar het adres vermeld in paragraaf 1 van deze regelgeving.
3. De consument/ondernemer retourneert de goederen aan de winkel binnen 14 dagen na het indienen van de verklaring van ontbinding op eigen kosten.4. De winkel betaalt binnen 14 dagen na ontvangst van de verklaring terug. De winkel kan de terugbetaling opschorten tot het moment dat de goederen zijn geretourneerd of de consument/ondernemer bewijs van terugzending heeft geleverd, afhankelijk van welke gebeurtenis eerder plaatsvindt.
5. De winkel maakt de terugbetaling met dezelfde betaalmethode die de consument/ondernemer heeft gebruikt. In het geval van betaling met een betaalkaart, wordt de terugbetaling gedaan naar de rekening van de kaart.
6. In het geval dat de consument/ondernemer een andere dan de goedkoopste door de winkel aangeboden verzendmethode voor het item heeft gekozen, zal de winkel de consument/ondernemer de extra kosten niet terugbetalen. De winkel betaalt alleen de kosten van de goedkoopste verzending van het item aan de consument/ondernemer terug.
7. De consument/ondernemer dekt alle directe kosten van het retourneren van de goederen (bijv. verpakkingskosten, beveiliging, verzending).
8. Het recht om de overeenkomst te ontbinden is niet van toepassing op de consument/ondernemer in de gevallen van contracten:
waarvan het voorwerp van de levering goederen zijn die in een verzegelde verpakking worden geleverd, die na het openen van de verpakking niet kunnen worden geretourneerd om gezondheidsbescherming of hygiënische redenen, als de verpakking na levering is geopend;
waarvan het voorwerp van de levering goederen zijn die snel bederven of een korte houdbaarheid hebben;
waarvan het voorwerp van de levering niet-geprefabriceerde goederen zijn, geproduceerd volgens de specificaties van de consument/ondernemer of bedoeld om zijn gepersonaliseerde behoeften te bevredigen;
over het verlenen van diensten, als de winkel de dienst volledig heeft uitgevoerd met de uitdrukkelijke toestemming van de consument/ondernemer, die vooraf is geïnformeerd dat hij na de voltooiing van de dienst door de winkel het recht verliest om de overeenkomst te ontbinden;
het leveren van digitale inhoud die niet op een materiële drager is opgeslagen, als de uitvoering van de dienst is begonnen met de uitdrukkelijke toestemming van de consument/ondernemer voor het verstrijken van de termijn voor het ontbinden van de overeenkomst en nadat hij door de winkel is geïnformeerd over het verlies van het recht om de overeenkomst te ontbinden;
waarvan het voorwerp van de levering goederen zijn die, vanwege hun aard, na levering onlosmakelijk verbonden worden met andere goederen.
9. Op grond van artikel 31 van de consumentenwet van 30 mei 2014 wordt bij herroeping van een op afstand of buiten een bedrijfslocatie gesloten overeenkomst de overeenkomst als niet gesloten beschouwd.
10. De consument/ondernemer is aansprakelijk voor waardevermindering van het goed die het gevolg is van het gebruik van het goed, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking ervan vast te stellen.
11. De winkel biedt goederen aan die vanwege hun aard niet op de gebruikelijke manier per post kunnen worden teruggestuurd. De kosten voor het retourneren van dergelijke goederen zijn afhankelijk van de wijze waarop de consument/ondernemer de retour afhandelt (inclusief de gekozen vervoerder) en kunnen oplopen tot € 1.000 per stuk.
12. In de gevallen genoemd in lid 8 betreffende digitale inhoud en het verlenen van diensten, geeft de consument/ondernemer tijdens het bestelproces voor het sluiten van de overeenkomst toestemming door het aanvinken van een daarvoor bestemd vakje, zoals vermeld in artikel 38 van de consumentenwet van 30 mei 2014.
§9
Diensten geleverd via elektronische weg
1. De winkel biedt de volgende diensten aan via elektronische weg:
• contact via een formulier;
• periodieke verzending van berichten via nieuwsbrief; • publicatie van productbeoordelingen;
• het beheren van een klantaccount.
2. De in punt 1 gespecificeerde diensten worden 7 dagen per week, 24 uur per dag geleverd.
3. Dienst:
- contact via een formulier – bestaat uit het versturen van berichten door de klant via interactieve formulieren op de website van de winkel. Een overeenkomst komt tot stand op het moment dat de klant gebruik maakt van het contactformulier;
periodieke verzending van berichten via nieuwsbrief – bestaat uit periodieke verzending van commerciële en marketingberichten door de winkel naar het e-mailadres dat bij het sluiten van de overeenkomst is opgegeven. Een overeenkomst komt tot stand door het invoeren van een e-mailadres in de desbetreffende formulieren en de activering van het abonnement door te klikken op de link die de winkel naar het opgegeven e-mailadres stuurt. Een overeenkomst kan ook tot stand komen door tijdens registratie of het plaatsen van een bestelling toestemming te geven;
publicatie van productbeoordelingen – bestaat uit het publiceren van individuele klantbeoordelingen bij bepaalde producten;
het beheren van een klantaccount – bestaat uit het beschikbaar stellen van een individueel paneel met de mogelijkheid om bestelgeschiedenis te bekijken, gegevens te bewerken. Een overeenkomst komt tot stand door het invullen van de desbetreffende interactieve formulieren op de website van de winkel.
4.Opzegging van diensten die elektronisch worden geleverd, is op elk moment mogelijk zonder extra kosten. Opzegging betekent de beëindiging van de overeenkomst voor elektronische dienstverlening door de klant. De wijze van opzegging is afhankelijk van de geleverde dienst:
dienst contact via een formulier – door het stopzetten van het gebruik van interactieve formulieren beschikbaar op de website van de winkel;
periodieke verzending van berichten via nieuwsbrief – door een e-mailbericht te sturen naar het adres vermeld in paragraaf 1. Het bericht moet gegevens bevatten die de verificatie van de abonnee van de dienst mogelijk maken;
publicatie van productbeoordelingen – bestaat uit het stopzetten van de publicatie van beoordelingen;
• Beheer van de klantaccount – door een e-mailbericht te sturen naar het adres vermeld in paragraaf 1. Het bericht moet gegevens bevatten die de verificatie van de abonnee van de dienst mogelijk maken.
De winkel kan op elk moment de toegang van de klant tot de diensten vermeld in lid 1 beperken, blokkeren of verwijderen in geval van activiteiten die schadelijk zijn voor de winkel, overtreding van de wet, of overtreding van de voorwaarden van de Algemene Voorwaarden. De winkel informeert de klant over de blokkering of beperking van de toegang tot de diensten via een e-mailbericht verzonden naar het adres opgegeven in het formulier.
De diensten worden voor onbepaalde tijd verleend, maar de winkel kan de toegang tot deze beperken, blokkeren of wijzigen door de klant hierover te informeren op de wijze gespecificeerd in paragraaf 12, lid 4.
Zowel de klant als de winkel kunnen de overeenkomst voor het verlenen van de diensten gespecificeerd in lid 1 op elk moment beëindigen door een e-mailbericht met een verklaring van wil te versturen.
§10
Privacybescherming
- De winkel verwerkt persoonlijke gegevens van klanten in overeenstemming met de geldende wettelijke voorschriften zoals gespecificeerd in het Privacybeleid (bijlage 3).
§11
Technische middelen
- Om gebruik te kunnen maken van de Online Winkel, inclusief het bekijken van het assortiment en het plaatsen van bestellingen voor goederen, is het noodzakelijk om:
a) een eindapparaat (bijv. computer, tablet, smartphone) met internettoegang en een webbrowser zoals Internet Explorer, Google Chrome, Mozilla Firefox, Opera, Safari;
b) een actieve e-mailaccount; c) JavaScript ingeschakeld; d) acceptatie van het gebruik van cookies (vereist om een bestelling te plaatsen).
§12
Inwerkingtreding en wijzigingen van de Algemene Voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden worden van kracht op de dag van publicatie op de website van de winkel. 2. Deze Algemene Voorwaarden kunnen worden gewijzigd.
Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden zullen op de website van de winkel worden gepubliceerd.
Informatie over wijzigingen in de Algemene Voorwaarden wordt naar het e-mailadres van de klant gestuurd zoals aangegeven in de accountinstellingen.
Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden worden van kracht 14 dagen na de dag van hun publicatie zoals gespecificeerd in lid 3.
De winkel gaat ervan uit dat de klant met een account op de website van de winkel de wijzigingen in de Algemene Voorwaarden heeft geaccepteerd, indien hij de overeenkomst niet heeft beëindigd vóór het verstrijken van de periode aangegeven in lid 5.
Voor zaken die niet geregeld zijn door deze Algemene Voorwaarden, is het Poolse recht van toepassing.
Bijlage nr. 1 (dit formulier moet alleen worden ingevuld en teruggestuurd als u de overeenkomst wilt herroepen)
IT & IMPORT Kajetan Sikorski ul. Odkryta 37/9 03-140 Warschau
Ik, de ondergetekende, informeer hierbij over mijn herroeping van de leveringsovereenkomst voor de volgende producten:______________ Datum van overeenkomst/levering:_________________________________________________
Naam en achternaam/Bedrijfsnaam:______________________________________________________ Adres:_____________________________________________________________________
Handtekening*:_____________________________________________________________ *alleen wanneer het formulier in papieren vorm wordt verzonden
Datum: __________________________________________________
FORMULIER VOOR HET HERROEPEN VAN DE OVEREENKOMST
KLACHTENFORMULIER
IT & IMPORT Kajetan Sikorski, Odkryta Straat 37/9, 03-140 Warschau
Ik, de ondergetekende, informeer hierbij over het ontdekken van non-conformiteit van de volgende producten met de overeenkomst:_____________
Datum van ontdekking van non-conformiteit: _________________________________________________ Gedetailleerde beschrijving van de ontdekte non-conformiteit:_______________________________________ Datum van overeenkomst/levering:________________________________________________ Naam en achternaam van de klant:______________________________________________________ Adres van de klant:_______________________________________________________________ Klanteis:__________________________________________________________.
Aanvullende informatie:_________________________________________________
Handtekening van de klant**:_____________________________________________________________ **alleen wanneer het formulier in papieren vorm wordt verzonden
Datum: __________________________________________________
Elke klant die consument is, kan gebruikmaken van buitengerechtelijke manieren voor klachtenbehandeling en het nastreven van claims. Om gebruik te maken van de mogelijkheid om geschillen met betrekking tot online aankopen op een minnelijke manier op te lossen, kan de consument bijvoorbeeld zijn klacht indienen via het EU ODR-platform, beschikbaar op: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Bijlage nr. 2
Bijlage 3
Privacybeleid
§1 ALGEMENE BEPALINGEN
Het privacybeleid bevat de regels voor de verwerking van persoonsgegevens door de Winkel, inclusief de basis, doelen en reikwijdte van de verwerking van persoonsgegevens, evenals de rechten van de personen wiens gegevens worden verwerkt, en informatie over het gebruik van cookies en analytische hulpmiddelen.
De beheerder van de persoonsgegevens die via de Online Winkel worden verzameld is IT & IMPORT Kajetan Sikorski, gevestigd aan de Odkryta Straat 37/9, 03-140 Warschau, BTW-nummer: 5242759671, REGON (statistieknummer): 146686599, Tel. +48 690690698, E-mail: meldingen@itimport.pl – hierna te noemen de “Beheerder”.
Persoonsgegevens in de Online Winkel worden door de Beheerder verwerkt in overeenstemming met de toepasselijke wettelijke voorschriften, in het bijzonder overeenkomstig de Verordening van het Europees Parlement en de Raad (EU) 2016/679 van 27 april 2016 betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en het intrekken van Richtlijn 95/46/EG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) – hierna “AVG” genoemd.
Het gebruik van de Online Winkel, inclusief het doen van aankopen, is vrijwillig. Evenzo is het verstrekken van persoonsgegevens door de klant die gebruik maakt van de Online Winkel vrijwillig, met uitzondering van:
- het aangaan van overeenkomsten – het niet verstrekken van persoonsgegevens in de gevallen en in de omvang aangegeven op de website van de Online Winkel en in de Algemene Voorwaarden van de Online Winkel en dit privacybeleid, die noodzakelijk zijn voor het sluiten en uitvoeren van een Verkoopovereenkomst of een overeenkomst voor het verlenen van Elektronische Diensten met de Beheerder, resulteert in de onmogelijkheid om deze overeenkomst te sluiten. Het verstrekken van persoonsgegevens is in dergelijke gevallen een contractuele vereiste en als de persoon wiens gegevens betrokken zijn, een dergelijke overeenkomst met de Beheerder wil aangaan, is hij verplicht om de vereiste gegevens te verstrekken. De omvang van de gegevens die vereist zijn om een overeenkomst aan te gaan, wordt vooraf aangegeven op de website van de Online Winkel
- wettelijke verplichtingen – het verstrekken van persoonsgegevens is een wettelijke vereiste die voortvloeit uit algemeen toepasselijke wetgevingsvoorschriften die de Beheerder verplichten om persoonsgegevens te verwerken (bijv. gegevensverwerking voor het bijhouden van fiscale of boekhoudkundige registers) en het niet verstrekken ervan maakt het voor de Beheerder onmogelijk om aan deze verplichtingen te voldoen.
- De Beheerder zorgt met bijzondere zorg voor de bescherming van de belangen van de personen wiens persoonsgegevens worden verwerkt en is in het bijzonder verantwoordelijk en zorgt ervoor dat de door hem verzamelde gegevens:
- wettelijk worden verwerkt;
- verzameld worden voor gespecificeerde, legitieme doeleinden en niet onderworpen worden aan verdere verwerking die niet in overeenstemming is met deze doeleinden;
- feitelijk correct en adequaat zijn in relatie tot de doeleinden waarvoor ze worden verwerkt;
- worden opgeslagen in een vorm die het mogelijk maakt om de personen te identificeren waarop ze betrekking hebben, niet langer dan noodzakelijk is om het doel van de verwerking te bereiken;
- worden verwerkt op een manier die adequate beveiliging van persoonsgegevens garandeert, inclusief bescherming tegen onbevoegde of onwettige verwerking en tegen onopzettelijk verlies, vernietiging of beschadiging, door middel van passende technische of organisatorische maatregelen.
- Rekening houdend met de aard, omvang, context en doeleinden van de verwerking en het risico op inbreuk op de rechten of vrijheden van natuurlijke personen met verschillende waarschijnlijkheden en ernst van het risico, implementeert de Beheerder passende technische en organisatorische maatregelen om ervoor te zorgen dat de verwerking in overeenstemming is met de verordening en om dit aan te kunnen tonen. De Beheerder past technische maatregelen toe om te voorkomen dat onbevoegde personen elektronisch verzonden persoonsgegevens verkrijgen en wijzigen.
§2 GRONDEN VOOR GEGEVENSPROCESSING
- De beheerder is gerechtigd persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin – en in de mate waarin – ten minste een van de volgende voorwaarden is vervuld:
- de persoon wiens gegevens het betreft heeft toestemming gegeven voor de verwerking van zijn of haar persoonsgegevens voor een of meer specifieke doeleinden;
- de verwerking is noodzakelijk voor de uitvoering van een overeenkomst waarbij de persoon wiens gegevens het betreft partij is, of om op verzoek van de persoon wiens gegevens het betreft maatregelen te nemen vóór het sluiten van een overeenkomst;
- de verwerking is noodzakelijk om te voldoen aan een wettelijke verplichting die op de beheerder rust;
- de verwerking is noodzakelijk voor de doeleinden van de legitieme belangen die worden nagestreefd door de beheerder of door een derde partij, behalve wanneer deze belangen worden overschaduwd door de belangen of fundamentele rechten en vrijheden van de persoon wiens gegevens het betreft die bescherming van persoonsgegevens vereisen, met name wanneer de persoon wiens gegevens het betreft een kind is.
- De verwerking van persoonsgegevens door de beheerder vereist telkens het bestaan van ten minste een van de bovengenoemde gronden. De specifieke gronden voor de verwerking van persoonsgegevens van klanten worden hieronder aangegeven.
§3 DOEL, BASIS, PERIODE EN BEREIK VAN GEGEVENSPROCESSING
Elk doel, basis, periode, en bereik evenals de ontvangers van de door de beheerder verwerkte persoonsgegevens, vloeien voort uit de acties ondernomen door een bepaalde klant in de Online Winkel. Als voorbeeld, als een klant besluit aankopen te doen in de Online Winkel en kiest voor persoonlijke afhaling van de gekochte goederen in plaats van verzending per koerier, dan zullen zijn of haar persoonsgegevens worden verwerkt met het doel de verkoopovereenkomst uit te voeren, maar zullen ze niet worden gedeeld met de vervoerder die de zendingen namens de beheerder uitvoert.
De beheerder kan persoonsgegevens in de Online Winkel verwerken voor de volgende
doeleinden, op de volgende rechtsgronden, gedurende de volgende perioden, en binnen het volgende bereik:
Doel van gegevensverwerking
Rechtsgrond voor verwerking / periode van gegevensopslag
Bereik van verwerkte gegevens
Voor de uitvoering van de Verkoopovereenkomst of de overeenkomst voor het verlenen van Elektronische Diensten
Artikel 6 paragraaf 1 letter b) van de AVG (uitvoering van de overeenkomst)
Gegevens worden bewaard voor de periode die nodig is om de overeenkomst uit te voeren, te ontbinden of anderszins af te wikkelen.
Bereik: naam en achternaam; e-mailadres; contacttelefoonnummer; leveringsadres (straat, huisnummer, appartementnummer, postcode, plaats, land), woonadres/bedrijfsadres/hoofdkantooradres (indien anders dan het leveringsadres), IP-adres, klant-ID.
Boekhouding
Artikel 6 paragraaf 1 letter c) van de AVG in verbinding met art. 74 paragraaf 2 van de Boekhoudwet van 30 januari 2018 (Officieel Journal van 2018, item 395)
Gegevens worden bewaard voor de periode die vereist is door de wetgeving die de Beheerder verplicht om boekhoudkundige documenten te bewaren (tot het verstrijken van de verjaringstermijn van de belastingplicht, tenzij belastingwetten anders bepalen) of boekhoudkundige documenten (5 jaar, te rekenen vanaf het begin van het jaar volgend op het boekjaar waartoe de gegevens behoren).
Naam en achternaam; woonadres/bedrijfsadres/hoofdkantooradres (indien anders dan het leveringsadres), bedrijfsnaam en belastingidentificatienummer (NIP) van de klant
Het vaststellen, onderzoeken of verdedigen van claims die door de Beheerder kunnen worden ingediend of die tegen de Beheerder kunnen worden ingediend
Artikel 6 paragraaf 1 letter f) van de AVG
Gegevens worden bewaard voor de periode van het bestaan van een gerechtvaardigd belang dat door de Beheerder wordt nagestreefd, maar niet langer dan de verjaringstermijn van claims tegen de persoon wiens gegevens het betreft, op grond van de zakelijke activiteiten van de Beheerder. De verjaringstermijn wordt bepaald door de wettelijke voorschriften, in het bijzonder het Burgerlijk Wetboek (de basisverjaringstermijn voor claims gerelateerd aan zakelijke activiteiten is drie jaar, en voor een verkoopovereenkomst twee jaar).
Naam en achternaam; contacttelefoonnummer; e-mailadres; leveringsadres (straat, huisnummer, appartementnummer, postcode, plaats, land), woonadres/bedrijfsadres/hoofdkantooradres (indien anders dan het leveringsadres).
Klantenservice
Publicatie van productbeoordelingen op websites
Artikel 6, lid 1, onder a) van de AVG (toestemming)
Gegevens worden bewaard totdat de toestemming door de betreffende persoon wordt ingetrokken.
Bereik: naam en achternaam; contacttelefoonnummer; e-mailadres; leveringsadres (straat, huisnummer, appartementnummer, postcode, plaats, land), woonadres/bedrijfsadres/hoofdkantooradres (indien anders dan het leveringsadres).
Artikel 6, lid 1, onder f) van de AVG
Gegevens worden bewaard voor de periode dat het rechtmatig belang van de Beheerder bestaat, maar niet langer dan de verjaringstermijn van de vorderingen ten opzichte van de persoon wiens gegevens worden verwerkt, voortvloeiend uit de zakelijke activiteiten van de Beheerder. De verjaringstermijn wordt bepaald door de wet, in het bijzonder het Burgerlijk Wetboek (de standaard verjaringstermijn voor vorderingen gerelateerd aan zakelijke activiteiten is drie jaar, en voor een koopovereenkomst twee jaar).
Naam, achternaam, e-mailadres, IP-adres
Verzenden van e-mailberichten als onderdeel van de nieuwsbriefdienst
Artikel 6, lid 1, onder a) van de AVG (toestemming)
Gegevens worden bewaard totdat de toestemming door de betreffende persoon wordt ingetrokken.
E-mailadres.
§4 ONTVANGERS VAN GEGEVENS
Voor het correct functioneren van de Online Winkel, inclusief de uitvoering van Verkoopovereenkomsten, is het noodzakelijk dat de Beheerder gebruikmaakt van de diensten van externe entiteiten. De Beheerder maakt uitsluitend gebruik van de diensten van die verwerkingsentiteiten die voldoende garanties bieden voor de implementatie van passende technische en organisatorische maatregelen, zodat de verwerking voldoet aan de vereisten van de AVG en de rechten van de betrokken personen beschermt.
De overdracht van gegevens door de Beheerder vindt niet in elk geval plaats en niet aan alle in het privacybeleid aangegeven ontvangers of categorieën ontvangers – de Beheerder draagt gegevens alleen over wanneer dit noodzakelijk is voor het realiseren van een bepaald doel van de verwerking van persoonsgegevens en alleen in de mate die noodzakelijk is voor het realiseren ervan. Bijvoorbeeld, als een klant gebruikmaakt van persoonlijke afhaling, worden zijn gegevens niet overgedragen aan de vervoerder die samenwerkt met de Beheerder.
Persoonsgegevens van klanten van de Online Winkel kunnen worden overgedragen aan de volgende ontvangers of categorieën ontvangers:
- vervoerders / koeriersmakelaars – in het geval van een klant die in de Online Winkel gebruikmaakt van de leveringswijze van het Goed per post of koerier, deelt de Beheerder de verzamelde persoonsgegevens van de klant met de geselecteerde vervoerder of bemiddelaar die de zendingen namens de Beheerder uitvoert, in de mate die noodzakelijk is om de levering van het Goed aan de klant te realiseren.
- entiteiten die elektronische betalingen of betalingen met een betaalkaart afhandelen – in het geval van een klant die in de Online Winkel gebruikmaakt van elektronische betalingsmethoden of een betaalkaart, deelt de Beheerder de verzamelde persoonsgegevens van de klant met de geselecteerde entiteit die deze betalingen in de Online Winkel namens de Beheerder afhandelt, in de mate die noodzakelijk is om de betaling uitgevoerd door de klant te verwerken.
- leveranciers van diensten die de Beheerder voorzien van technische, IT- en organisatorische oplossingen, waardoor de Beheerder zijn zakelijke activiteiten, inclusief de Online Winkel en via deze aangeboden Elektronische Diensten, kan uitvoeren (met name leveranciers van computerprogrammatuur voor het beheer van de Online Winkel, e-mail- en hostingdiensten en softwareleveranciers voor bedrijfsbeheer en technische ondersteuning voor de Beheerder) – de Beheerder deelt de verzamelde persoonsgegevens van de klant met de geselecteerde leverancier die in opdracht van hem handelt, alleen in het geval en in de mate die noodzakelijk is om het specifieke doel van gegevensverwerking in overeenstemming met dit privacybeleid te realiseren.
- aanbieders van boekhoudkundige, juridische diensten die de Beheerder ondersteunen met boekhoudkundige, juridische diensten (in het bijzonder een boekhoudkantoor, een advocatenkantoor of een incassobureau) – de Beheerder deelt de verzamelde persoonsgegevens van de klant met de geselecteerde dienstverlener die in opdracht van hem handelt, alleen in het geval en in de mate die noodzakelijk is om het specifieke doel van gegevensverwerking in overeenstemming met dit privacybeleid te realiseren.
§5
PROFILERING
De beheerder kan in de Online Winkel gebruikmaken van profilering voor marketingdoeleinden, maar de beslissingen die op basis daarvan door de beheerder worden genomen, hebben geen betrekking op het al dan niet sluiten van een Verkoopovereenkomst of de mogelijkheid om gebruik te maken van diensten in de Online Winkel. Het resultaat van het gebruik van profilering in de Online Winkel kan bijvoorbeeld het toekennen van een korting aan een persoon zijn, het verzenden van een kortingscode, het herinneren aan onvoltooide aankopen, het verzenden van een productvoorstel dat overeenkomt met de interesses of voorkeuren van een persoon, of het aanbieden van betere voorwaarden in vergelijking met de standaardaanbieding van de Online Winkel. Ondanks profilering neemt de betrokken persoon vrijelijk de beslissing of hij/zij wil profiteren van de ontvangen korting of betere voorwaarden en een aankoop wil doen in de Online Winkel.
Profilering in de Online Winkel bestaat uit automatische analyse of voorspelling van het gedrag van een persoon op de website van de Online Winkel, bijvoorbeeld door het toevoegen van een specifiek Product aan de winkelwagen, het bekijken van de pagina van een specifiek Product in de Online Winkel, of door analyse van de eerdere aankoopgeschiedenis in de Online Winkel. Voorwaarde voor dergelijke profilering is dat de beheerder persoonsgegevens van de betreffende persoon heeft, om haar vervolgens bijvoorbeeld een kortingscode te kunnen sturen.
De betrokkene heeft het recht om niet onderworpen te worden aan een beslissing die uitsluitend is gebaseerd op geautomatiseerde verwerking, inclusief profilering, en die juridische gevolgen heeft voor hem/haar of op vergelijkbare wijze aanzienlijk voor hem/haar is.
§6 RECHTEN VAN DE BETROKKEN PERSOON
Recht op toegang, rectificatie, beperking, verwijdering of overdraagbaarheid – de betrokkene heeft het recht om van de beheerder toegang tot zijn persoonsgegevens te verzoeken, evenals hun rectificatie, verwijdering (“recht om vergeten te worden”) of beperking van verwerking, en heeft het recht om bezwaar te maken tegen verwerking, evenals het recht op gegevensoverdraagbaarheid. De gedetailleerde voorwaarden voor de uitoefening van de hierboven genoemde rechten zijn gespecificeerd in art. 15-21 van de AVG.
Recht om te allen tijde toestemming in te trekken – de persoon wiens gegevens worden verwerkt door de beheerder op basis van gegeven toestemming, heeft het recht om te allen tijde toestemming in te trekken zonder dat dit de rechtmatigheid van de verwerking aantast, die werd uitgevoerd op basis van toestemming voordat deze werd ingetrokken.
Recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit – de persoon wiens gegevens worden verwerkt door de beheerder, heeft het recht om een klacht in te dienen bij een toezichthoudende autoriteit op de manier en in de procedure gespecificeerd in de bepalingen van de AVG en het Poolse recht, in het bijzonder de wet op de bescherming van persoonsgegevens. De toezichthoudende autoriteit in Polen is de President van het Bureau voor de Bescherming van Persoonsgegevens.
Recht op bezwaar – de betrokkene heeft te allen tijde het recht om – om redenen die verband houden met zijn bijzondere situatie – bezwaar te maken tegen de verwerking van zijn persoonsgegevens die is gebaseerd op art. 6 lid 1 letter e) (openbaar belang of uitoefening van openbaar gezag) of f) (gerechtvaardigd belang van de beheerder), inclusief profilering op basis van deze bepalingen. In een dergelijk geval mag de beheerder deze persoonsgegevens niet langer verwerken, tenzij hij belangrijke legitieme gronden voor verwerking aantoont die zwaarder wegen dan de belangen, rechten en vrijheden van de betrokkene, of gronden voor het vaststellen, uitoefenen of verdedigen van juridische claims.
Om de in deze paragraaf genoemde rechten uit te oefenen, kan men contact opnemen met de beheerder door een geschikte boodschap schriftelijk of per e-mail te sturen naar het adres van de beheerder vermeld in paragraaf 1.
§7
COOKIES IN DE ONLINE WINKEL, OPERATIONELE GEGEVENS EN ANALYTICS
Cookies zijn kleine tekstbestanden die door een server worden verzonden en opgeslagen aan de zijde van de persoon die de website van de Online Winkel bezoekt (bijvoorbeeld op de harde schijf van een computer, laptop of op de geheugenkaart van een smartphone – afhankelijk van welk apparaat de bezoeker van onze Online Winkel gebruikt). Gedetailleerde informatie over Cookies, evenals de geschiedenis van hun creatie, is onder andere hier te vinden: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ciasteczko.
De beheerder kan gegevens verwerkt in Cookies gebruiken wanneer bezoekers de Online Winkel bezoeken voor de volgende doeleinden:
- identificatie van klanten als ingelogd in de Online Winkel en aantonen dat ze ingelogd zijn;
- onthouden van Producten toegevoegd aan de winkelwagen om een Bestelling te plaatsen;
- onthouden van gegevens van ingevulde Bestelformulieren, enquêtes of inloggegevens naar de Online Winkel;
- aanpassen van de inhoud van de Online Winkel website aan de individuele voorkeuren van de klant (bijv. betreffende kleuren, lettergrootte, pagina-indeling) en optimalisatie van het gebruik van de Online Winkel-pagina’s;
- bijhouden van anonieme statistieken die laten zien hoe de Online Winkel-website wordt gebruikt;
Standaard accepteren de meeste webbrowsers die op de markt verkrijgbaar zijn standaard het opslaan van Cookies. Iedereen heeft de mogelijkheid om de voorwaarden voor het gebruik van Cookies te bepalen via de instellingen van zijn eigen webbrowser. Dit betekent dat u bijvoorbeeld het opslaan van Cookies gedeeltelijk (bijv. tijdelijk) of volledig kunt beperken of uitschakelen – in het laatste geval kan dit echter enkele functionaliteiten van de Online Winkel beïnvloeden (bijvoorbeeld kan het onmogelijk zijn om het Bestelpad te volgen via het Bestelformulier vanwege het niet onthouden van Producten in de winkelwagen tijdens de volgende stappen van het plaatsen van een Bestelling).
De instellingen van de webbrowser met betrekking tot Cookies zijn belangrijk vanuit het oogpunt van toestemming voor het gebruik van Cookies door onze Online Winkel – in overeenstemming met de regelgeving kan deze toestemming ook worden uitgedrukt via de instellingen van de webbrowser. Bij gebrek aan toestemming moet u de instellingen van uw webbrowser met betrekking tot Cookies dienovereenkomstig wijzigen.
Gedetailleerde informatie over het wijzigen van instellingen voor Cookies en het zelf verwijderen ervan in de meest populaire webbrowsers is beschikbaar in de helpsectie van de webbrowser.
De beheerder kan in de Online Winkel gebruikmaken van de diensten van Google Analytics, Universal Analytics aangeboden door Google Inc. (1600 Amphitheatre Parkway, Mountain View, CA 94043, VS), van de Facebook Pixel-service aangeboden door Facebook Ireland Limited (4 Grand Canal Square, Grand Canal Harbour, Dublin 2, Ierland) en van de Heatmap-service aangeboden door HeatMap, Inc. Deze diensten helpen de beheerder om het verkeer in de Online Winkel te analyseren. De verzamelde gegevens worden binnen deze diensten op een geanonimiseerde manier verwerkt (dit zijn de zogenaamde exploitatiegegevens die identificatie van een persoon voorkomen) om statistieken te genereren die nuttig zijn bij het beheer van de Online Winkel. Deze gegevens zijn verzameld en anoniem, d.w.z. ze bevatten geen identificerende kenmerken (persoonsgegevens) van personen die de Online Winkel-website bezoeken. De beheerder verzamelt met behulp van de bovengenoemde diensten in de Online Winkel gegevens zoals de bronnen en media die bezoekers naar de Online Winkel leiden en hun gedrag op de website van de Online Winkel, informatie over de apparaten en browsers waarmee bezoekers de website bezoeken, IP en domein, geografische gegevens en demografische gegevens (leeftijd, geslacht) en interesses.
Het is voor een persoon gemakkelijk om Google Analytics te blokkeren van het delen van informatie over zijn/haar activiteit op de Online Winkel-website – hiervoor kan men een browser-add-on installeren die door Google Inc. wordt aangeboden, beschikbaar hier: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=nl